joi, 28 iunie 2012

ANAMNESIS - by Alexandru Raicu


Am avut placerea de a participa aseara la prezentarea colectiei de primavara/vara 2013 a tanarului designer Alexandru Raicu.
Desi am fost sceptic la inceput ( Alexandru Raicu are doar 19 ani si deja este la a patra colectie), trebuie sa recunosc ca sentimentul de nesiguranta cu care am pasit prin portile clubului Silver Church s-a diminuat dupa ce modelele au inceput sa apara pe podium. S-a diminuat. Mult.



In Romania anului 2012 daca la 19 ani prezinti a 4-a colectie de moda si asta la doar 3 ani dupa ce ai intrat propriu-zis in bransa, e cel putin suspect. Fie ai al naibii de mult talent, fie ai al naibii de multi bani. Alexandru Raicu cred ca le are pe ambele, sau cel putin cate ceva din fiecare. Ca sa nu deraiez mai mult, hai sa oprim barfa si sa ne aruncam ochii pe ceea ce s-a prezentat pe scena.


A fost culoare. Cam prea multa si prea tipatoare pentru gustul meu. Imi place culoarea, insa tind sa apreciez combinatiile cromatice mai putin evidente si mai putin complementare. E adevarat, culorile au fost in trend: nelipsitul abastru/verde/turcoaz, acel "mint" care e mai nou pe toate gardurile, atat la barbati cat si la femei, in combinatie cu un roz/ticlam/fucsia omniprezent si el. A fost placuta vizual combinatia dintre acel ticlam si crem - foarte reusita si de efect. Materialele folosite au fost de efect: vascoza, matase si velur, toate 100% organice. Alegerea materialelor a conferit intregii colectii o fluiditate aparte.


Mi-a placut foarte mult ca s-a pus un accend deosebit pe calitatea croielii. Am avut parte de modele intricate, cu mai multe fete, dublate.



Intreaga colectia a fost de inspiratie japoneza - din nou un element destul de des intalnit in colectiile din ultima vreme. Pe alocuri am recunoscut influente harajuku, element ce a accentuat caracterul couture/conceptual.

Un element de detaliu, despre care nu stiu daca este voit sau din intamplare, a fost folosirea, acolo unde a fost cazul, a nasturilor imbracati in material. In complementaritate cu transparenta organzei au conferit o finete deosebita anumitor piese.



Cred ca per ansamblu colectia a fost coerenta cu creatorul ei: pe drumul cel bun, avand insa nevoie de maturizare. Daca Alexandru o tine tot asa si nu se pierde in fumurile efemere ale celebritatii premature ii prevad un viitor deloc lipsit de stralucire.

Restul fotografiilor, si imi cer scuze in avans pentru calitatea lor, le gasitit pe Facebook - Anamnesis - by Alexandru Raicu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu